مستر کارت

مستر کارت چیست؟ کاربرد و مزایای کارت مستر

اگر اهل خرید از سایت‌های خارجی هستید، احتمالاً برای انجام خرید خود به روش‌های مختلفی ازجمله مستر کارت برخورده‌اید؛ برای مثال خرید از وب‌سایت آمازون، استفاده از سرویس‌های اسپاتیفای، خرید از اپ استور و غیره همگی برای انجام شدن به مستر کارت و دیگر کارت‌ها نیازمندند. 

اگر از کارت‌های شتاب استفاده می‌کنید که دارای نام، لوگو و علامت خاصی هستند، باید بدانید که تمام امکانات را بانک صادرکننده به شما ارائه می‌دهد. Master card هم دقیقاً همین‌طور است و به حساب اصلی افراد متصل می‌شود. بانک صادرکننده این کارت‌ها انواع خدمات را برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند، محیا می‌کند.

مستر کارت چیست؟

مستر کارت یک نوع کارت اعتباری بین‌المللی است که توسط آن می‌توانید انواع محصولات و خدمات موردنظر خود را خریداری کنید. این نوع کارت‌ها در بیشتر کشورهای جهان پشتیبانی می‌شوند و در بیشتر دستگاه‌های خودپرداز قابل‌استفاده هستند. 

با استفاده از این کارت می‌توانید به خودپرداز مراجعه کرده و وجه نقد موردنظر را در صورت داشتن موجودی دریافت کنید. به دلیل اینکه اکثر کشورها از این کارت پشتیبانی می‌کنند می‌توانید هنگام سفر در کشورهای دیگر از آن استفاده کنید و دیگر نگران تبدیل پول نباشید.

البته امکان استفاده از این کارت برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست؛ اما می‌توانند از برخی خدمات این کارت‌ها مانند مسترکارت مجازی که به‌صورت کارت اعتباری ارائه می‌شود، استفاده کنند.

تاریخچه مستر کارت

Master کارت شرکتی بین‌المللی و معتبر است که در زمینه امور مالی فعالیت می‌کند و با وجود چندملیتی بودن، دارای دفتر مرکزی در قلب آمریکاست. این شرکت در سال ۱۹۶۶ تأسیس شد؛ اما قبل از سال ۲۰۰۶ فعالیت‌های آن به‌صورت منطقه‌ای انجام می‌شد و پس از ۲۰۰۶ شروع به فعالیت جهانی کرد. 

بیشتر بخوانید: گیفت کارت اپل

شروع فعالیت این شرکت با اسم مستر شارژ بود که توسط چند بانک کالیفرنیایی برای مشتریانشان استفاده می‌شد. این کارت را ابتدا بانک‌های آمریکایی ازجمله بانک کروکر، بانک ولز فارگو، بانک کالیفرنیا و بانک یونایتد کالیفرنیا به دیگر نقاط جهان صادر کردند. Master کارت امروزه یکی از رایج‌ترین کارت‌های جهان است و فروشگاه‌های زیادی در سراسر دنیا به دستگاه‌های کارت‌خوان مرتبط با آن متصل هستند. به همین صورت است که اکثر تاجران، مسافران و حتی افراد عادی نیز در سراسر دنیا از آن به‌راحتی استفاده می‌کنند.

Master Card چه مزایایی دارد؟

مستر کارت و دستگاه کارتخوان

Master کارت یک نوع کارت اعتباری است که دارای مزایای بی‌شماری است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند؛ ازجمله مزایای اصلی این کارت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان چک کردن اعتبار حساب اصلی
  • امکان انجام تنظیمات برای نرخ بهره
  • تعیین هزینه‌های کاربردی توسط این کارت
  • انجام نقل و انتقالات وجه بین حساب‌های بانکی افراد و فروشنده
  • امکان خرید آنلاین از اکثر فروشگاه‌های معتبر آنلاین دنیا
  • استفاده از انواع تخفیف‌های مناسبتی و پیشنهادهای جذاب و شگفت‌انگیز
  • ارائه تخفیف از سوی فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی برای افرادی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند.
  • انجام جابه‌جایی وجوه با امنیت بسیار بالا
  • امکان دریافت وجوه نقد از خودپردازهای مورد تائید این کارت

کاربرد مسترکارت

مستر کارت فیزیکی

کاربردهای Master card بسیار زیاد است؛ اما برخی از آن‌ها در زیر آورده شده‌اند:

  • انجام ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی مانند جی آر ای، تافل، آیلتس، دولینگو و غیره.
  • پرداخت هزینه‌های سفارت برای تعیین وقت؛ مانند سفارت کشورهای کانادا، آمریکا و غیره.
  • خرید از سایت‌های بین‌المللی معتبر مانند آمازون و غیره.
  • امکان رزرو هتل‌های خارجی از طریق سایت‌های معتبری مانند Hotels و غیره.
  • خرید مستقیم بلیط های هواپیما از طریق شرکت‌های ایرلاین مختلف مانند پگاسوس، ایرویز و غیره.
  • امکان پردازش ۱۷۰۰ تراکنش در هر ثانیه.
  • پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتالی.

انواع مسترکارت‌ها

این کارت‌ها به دو صورت فیزیکی و مجازی برای افراد در سراسر دنیا صادر می‌شوند که در حالت مجازی تنها اطلاعات کارت و در حالت فیزیکی یک کارت اعتباری به افراد تعلق می‌گیرد. شرکت‌های واسطه‌ای وجود دارند که در مدت کوتاهی مستر کارت‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید یک Master card فیزیکی داشته باشید، باید مدت‌زمان زیادی را در صف انتظار بمانید. 

اما در صورت درخواست دریافت کارت مجازی تنها یک شبانه‌روز زمان برای تخصیص کارت صرف می‌کنید. از طریق مستر کارت‌های فیزیکی نمی‌توانید خریدهای آنلاین خود را از وب‌سایت‌های خارجی انجام دهید.

اگر تصمیم به خریدهای آنلاین دارید، بهترین گزینه برای شما دریافت مستر کارت مجازی است. شما می‌توانید مستر کارت‌های فیزیکی خود را از طریق شرکت صادرکننده دوباره شارژ کنید. Master کارت‌های مجازی امکان شارژ مجدد ندارند و پس از اتمام موجودی باید دوباره اقدام به دریافت کارت جدید کنید. روی کارت‌های مجازی نام صاحب کارت ثبت نمی‌شود؛ اما کارت‌های فیزیکی این‌گونه نیست و نام دارنده حساب روی آن درج می‌شود.

انواع مستر کارت‌های فیزیکی

مستر کارت و پول نقد

کارت‌های فیزیکی مستر در انواع مختلفی ارائه می‌شوند و هنگامی‌که می‌خواهید اقدام به تهیه آن کنید، از شما سوالاتی پرسیده می‌شود. با توجه به پاسخ شما به سؤالات و اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها می‌گذارید می‌توانید کارت مناسب خود را از بین انواع کارت‌های فیزیکی انتخاب کنید. کارت‌های فیزیکی دارای سه دسته کلی هستند:

مستر کارت استاندارد

اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که دائماً در حال خرید هستید، در آزمونه‌ای خاص بین‌المللی شرکت می‌کنید، بلیط هواپیما و هتل رزرو می‌کنید، این نوع کارت به شما پیشنهاد می‌شود. این کارت دقیقاً برای افرادی مناسب است که به‌طور روزانه از سایت‌های متفاوت خرید می‌کنند زیرا توسط آن می‌توانند دریافت حواله ارزی، پرداخت هزینه آزمون و غیره را انجام دهند.

این کارت محدودیت میزان خرید دارد یعنی در ماه افراد می‌توانند تنها ۳۰ خرید یا تنها ۳۰ هزار دلار پرداختی داشته باشند. محدودیت این کارت به‌طور روزانه هم به‌اندازه ۱۰ عدد تراکنش کلی و قیمت ۲ هزار دلار است. متاسفانه در ایران به دلیل تحریم های بین المللی امکان تهیه آن به صورت مستقیم وجود ندارد.

ویژگی‌های خاص کارت استاندارد:

  • داشتن حساب بانکی مادام‌العمر
  • این کارت ۲ ساله است
  • امکان شارژ نامحدود کارت
  • نام دارنده کارت روی آن حک برجسته می‌شود
  • چیپ الکترونیکی دارد برای بالا بردن امنیت حساب افراد
  • امکان اتصال به کیف پول‌های الکترونیکی
  • امکان استفاده در دستگاه‌های پوز متصل به کارت مستر
  • دارای صورت‌حساب کاغذی جهت ارائه به سفارت‌خانه‌ها

مستر کارت گلد

افرادی که دائماً در سفر هستند با استفاده از این کارت‌ها می‌توانند از انواع تخفیف‌ها و یا پیشنهادهای شگفت‌انگیز استفاده کنند. آن‌ها توسط این کارت می‌توانند خودرو موردنظر را اجاره کنند و خریدهای اینترنتی خود را به‌راحتی انجام دهند. افرادی که سفرهای خارجی دارند استفاده از این کارت برای آن‌ها بسیار مناسب است؛ زیرا از تخفیف‌های خاص مانند رزرو بلیط، رزرو هتل، اجاره ماشین و غیره باقیمت‌های عالی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پرداخت ارزی چیست

البته این کارت دارای محدودیت‌هایی نیز هست؛ مثلاً مستر کارت گلد در ماه تنها امکان ۶۰ خرید یا پرداختی به‌اندازه ۶۰ هزار دلار دارد؛ همچنین محدودیت روزانه دارد که به‌اندازه ۲۰ تراکنش و قیمت کلی چهار هزار دلار است.

ویژگی‌های خاص مستر کارت گلد:

  • دریافت روزانه پنج هزار دلار از ATM
  • اجاره خودرو از شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو
  • بالا بودن امنیت و داشتن چیپ الکترونیک
  • اتصال به کیف پول‌هایی مانند پی پال و پرفکت مانی
  • ارائه صورت‌حساب کاغذی برای ارائه به کنسول‌ها یا سفارت‌ها
  • وجود حساب بانکی مادام‌العمر

مسترکارت پلاتینیوم

Master card پلاتینیوم تمام قابلیت‌های گلد را دارد و علاوه بر آن امکان برداشت وجه از خودپرداز را به‌صورت نامحدود دارد. اگر نیاز دارید تا کارت اعتباری خود را بیمه کنید و بدون محدودیت از آن استفاده کنید می‌توانید این کارت را دریافت کنید. درواقع بالاترین حد مستر کارت پلاتینیوم است؛ اما هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌کنید بیشتر از موارد قبلی است.

این کارت دارای ویژگی‌های استثنایی زیر است:

  • امکان استفاده در لانژهای فرودگاهی
  • استفاده از انواع تخفیف‌های فروشگاهی
  • اجاره خودرو از شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو
  • داشتن حساب بانکی مادام‌العمر
  • امنیت بسیار بالا به‌واسطه داشتن چیپ الکترونیکی
  • امکان داشتن صورت‌حساب کاغذی برای ارائه به کنسول‌ها و سفارت‌ها

چگونه در ایران مستر کارت تهیه کنیم؟

چگونگی دریافت مسترکارت

تا این قسمت از مقاله به تفصیل در مورد این کارت پرفایده صحبت کردیم و در مورد امکانات بی‌نظیر آن شگفت‌زده شدیم. تمام افراد ایرانی که به سفرهای خارجی می‌روند، مراودات بین‌المللی دارند و یا خریدهای اینترنتی از سایت‌های بین‌المللی انجام می‌دهند به این کارت نیاز دارند.

ارتباط ایران با بانک‌های بین‌المللی در سراسر جهان قطع است و افراد ایرانی امکان انجام خیلی از کارها را ندارند؛ اما مشکل دریافت این کارت از طریق سایت‌های واسطه و معتبر رفع شده و دیگر نگرانی برای دریافت این کارت‌ها توسط ایرانیان وجود ندارد.

مسترکارت مجازی، اعتبار طلایی خرید بین‌المللی

در این مقاله در خصوص چیستی و ماهیت master card ها صحبت کردیم و دیدیم چه امکانات و کاربردهایی برای متقاضیان خود دارند. همچنین با بررسی تاریخچه این کارت به پیشینه بسیار قوی آن در طی سال‌های گذشته پی بردیم. کشور ایران به دلیل تحریم امکان استفاده از این کارت‌ها را نمی‌تواند برای مردم خود فراهم کند؛ اما راهی برای رفع این مشکل وجود دارد و آن استفاده از کارت‌های مجازی است.

  نحوه استفاده از مستر کارت مجازی بسیار راحت است و یکی از دلایل محبوبیت آن است. ویزا کارت مجازی نیز یکی از راه‌هایی است که افراد می‌توانند برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کنند. برای خرید انواع کارت‌های مجازی می‌توانید سری به وب‌سایت وال پی نیز بزنید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان از Master کارت مجازی و فیزیکی به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد؟

بله این دو نوع کارت اعتباری به‌صورت مجزا صادر می‌شوند و برای دریافت هردو می‌توانید از طریق شرکت‌های صادرکننده اقدام کنید.

آیا این کارت‌ها را می‌توان به‌عنوان هدیه استفاده کرد؟

از کارت مجازی می‌توان استفاده کرد زیرا نام دارنده حساب روی آن حک نمی‌شود و قابلیت شارژ نیز ندارد.

آیا از تمام خودپردازها در کشورهای دیگر می‌توان از طریق این کارت پول دریافت کرد؟

خیر تنها از طریق خودپردازهایی که علامت آن روی کارت است می‌توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا